Muze mi nekdo vysvetlit jak nizka clona zpusobuje soudkovitost? Co je to za kravinu? At clonim jak clonim soudkovitost objektivu nezmenim. Pokud je to pevne sklo mam smulu pokud zoom jdu na delsi ohnisko ale PROBOHA i kdybych na kratkem clonil jak clonil zmenim akorat hloubku ostrosti a kresbu objektivu!
A když přijdu já na nádraží,tak mám kolem sebe 90% osobních vagonů. Stejnou otázku můžu tedy položit i já,proč furt vidíš jen nákladní vagóny? Čelo pro skin není nutné. Nikdy nebylo, víc jak 50% vagónu tvoří bok. Samozřejmě,když ho máš je o to víc skin kvalitnější. A teď s radostí vytáhnu tu tvojí větu "lepší než nic" jsi řek, ne?
no konečně pochopil co tvrdím. Já tu tvrdím že čelo je nutné. Jak reskin, model, ale i na naučení, čelo je složitější než bok co se týče focení. Jen že Vy že čelo potřeba není. Proč vidíte jen osobní vozy? U nás (100km kolem HK) ať příjdu snad na jakýkoliv nádraží v kterou koli dobu tak tam bude na 60% nákladní vůz, na 20% projede osobák a na 20% nic.
Souhlasím s Glockym,krůček po krůčku. Ty náš tu přesvědčuješ o tom,že fotit nákladní vagony je těžší. To možná,ale proč bych to sakra cpal někomu,kdo o tom ví prd. Udělej třeba návody na pokročilé focení, je to fuk. Ale základ je prostě základ!
víš co? napíšu ti to jak debilovi, třeba konečně pochopíš o co mi de... rozhodnu se nafotit vagon, přijdu na nádraží, samozřejmě si vyberu osobní vagon, protože je nejlehčí a protože sem normální, myslící člověk, nafotím bok, pokud je možnost, tak i čelo, pak se zamyslím a řeknu si, že sám nezvládnu udělat reskin a budu se chtít o fotky podělit, tak napíšu někomu zkušenějšímu, jestli by se nepodíval na moje fotky, jestli půjdou použít, pošlu je třeba tobě, kromě těch rypáků, který naštěstí neuvidím přes monitor, pokud se u toho nebudeš fotit/točit, mi řekneš, že takhle ne, že je to potřeba vyfotit takhle a tamto zase tak, ale že jinak to třeba de, že sem princip pochopil. Takže půjdu na nádraží nafotím úplně jinej vagon, protože tam ten byl někde na cestách, fotky budou lepší, ale ještě ne úplně ono, co by sis představoval, tak to zkusím teda ještě jednou, to už budu asi trochu nasranej a budu si o tobě třeba i něco myslet, ale půjdu nafotit třetí, zase jinej vagon a ten se konečně povede a já plně pochopím techniku focení... tady se jedná o princip, ne o to, že se někdo rozhodne něco nafotit a hned to bude echt kůl, tady de o úplný začátky, tak jaký dělání napůl, ty snad stavíš barák od střechy?
Vy to vidíte z pohledu osobních vozů, tam se jedno čelo dá použít na desítky reskinů. Jenže u nákladních vozů to tak není. Když už něco fotím tak komplet... když nafotej jen bok tak řeknu že jej maj špatně..nafotěj jej znova tentokrát i s čelem, to čelo bude taky špatně a může jít fotit potřetí, jen že mezitím to odjede, pokud je možnost tak se musí využít. Když návod ta se vším všudy prostě, nemůžu tam něco vynechat. Co se týče bezpečnosti, je věc rodičů, když dovolej prckovi jet někam do tramtárie fotit tak ho musej poučit oni. Né já.
základem je naučit se techniku Vojtiku, ne hned fotit na modely a zkušenej modelář má třeba sám čelo potřebnýho typu, nebo se k němu dostane snáz, ono je to taky o bezpečnosti, aby pak ti zapálení kluci, případně holky, nelítali v kolejišti hlava nehlava, nesmíme je k tomu navádět, to je trestný, my jim musíme jen ukázat jak je co potřeba nafotit pro model, ne říct, bež nafotit to a to a dokud to nenafotíš jak se mi bude líbit, tak to zkoušej pořád, částečně to tak sice je, ale pak ten člověk vlítne při přelízání kolejí pod vlak a co pak? Budeš z toho mít dobrej pocit? Tady se jedná o to, udělat návod, jak nafotit mašinu, vagon, interiér vagonu, kabinu mašiny, případně nějakou mechanizaci, základ je ale pro všechno stejnej, fotit kolmo k focené ploše, návod NESMÍ budit dojem, že to musím nafotit přesně takhle a že kvůli tomu musím lítat v kolejišti, návodem se snad chceme vyvarovat chyb, který sou třeba na této fotce a usnadnit práci těm, kteří budou s fotkama dál pracovat, nebo sem snad něco pochopil z diskuse v chatu špatně?
baran40: v osobních vozech je problém, málo kdy máš šanci nafotit i čelo. U nákladních vozů máš o dost větší šanci. Přeci jen jsou častěji někde odstavené. Pracovní technika je o štěstí. Glocky: právě že se mi zda že tu je někdy až moc takových, kteří by chtěli pomoci a nevěděj jak na to. Dokážou nafotit kontajner, ale něco složitějšího už je na ně moc :D
No přesně,KROM OSOBNÍCH.Pochybuji,že ti mladí budou utíkat za pracovními/nákladními vozy s vypláznutým jazykem a létajícími slinami po nákladním seřadišti. Začnou fotit,to co první uvidí a to bude nejspíš osobní vagon.
něco sem už začal a snažím se v tom pokračovat, Vojtik je hroznej punťa, stačí popsat princip, nejsme tu pro úplný trotly, nebo snad chcete dělat blbuvzdorný návody? myslíte, že pak budou lidi vědět co a jak? když bude člověk úplnej dement, tak to nepochopí, ani kdybyste s ním 10x flákli o zem, stačí popsat princip, na zbytek už musí člověk použít mozek, kterej jak bylo prokázáno, moderníma technologiema strádá čím dál víc, ale lidi tohle musí pochopit, ani ve škole vám vědomosti do hlavy nikdo nenalije
baran40: tak to aby se ze všech fototextur udělal návod, proto že každej vůz(krom osobních) a mašin (stejnýho druhu např (749,75x) (74x) atd ) fotí jinak :D
Jak se tak dívám,tak by bylo dobré i udělat nějaký rozsáhlejší návod jak se má fotit a ujasnění nějakých pojmů. Pokud vím Glocky,ty už máš něco takového rozběhnuté ne?
Souhlasím s Glockym, je dobře, že se tu ty fotky ukázali, protože takto se může říci, jak co nejlépe něco nafotit na případný reskin, či model. U toho porvozku je to, jak píše VojtíkJ.
Muze mi nekdo vysvetlit jak nizka clona zpusobuje soudkovitost? Co je to za kravinu? At clonim jak clonim soudkovitost objektivu nezmenim. Pokud je to pevne sklo mam smulu pokud zoom jdu na delsi ohnisko ale PROBOHA i kdybych na kratkem clonil jak clonil zmenim akorat hloubku ostrosti a kresbu objektivu!
17.1.2015 10:44A když přijdu já na nádraží,tak mám kolem sebe 90% osobních vagonů. Stejnou otázku můžu tedy položit i já,proč furt vidíš jen nákladní vagóny? Čelo pro skin není nutné. Nikdy nebylo, víc jak 50% vagónu tvoří bok. Samozřejmě,když ho máš je o to víc skin kvalitnější. A teď s radostí vytáhnu tu tvojí větu "lepší než nic" jsi řek, ne?
17.1.2015 1:42no konečně pochopil co tvrdím. Já tu tvrdím že čelo je nutné. Jak reskin, model, ale i na naučení, čelo je složitější než bok co se týče focení. Jen že Vy že čelo potřeba není.
17.1.2015 0:11Proč vidíte jen osobní vozy? U nás (100km kolem HK) ať příjdu snad na jakýkoliv nádraží v kterou koli dobu tak tam bude na 60% nákladní vůz, na 20% projede osobák a na 20% nic.
Souhlasím s Glockym,krůček po krůčku. Ty náš tu přesvědčuješ o tom,že fotit nákladní vagony je těžší. To možná,ale proč bych to sakra cpal někomu,kdo o tom ví prd. Udělej třeba návody na pokročilé focení, je to fuk. Ale základ je prostě základ!
16.1.2015 21:52víš co? napíšu ti to jak debilovi, třeba konečně pochopíš o co mi de...
16.1.2015 21:36rozhodnu se nafotit vagon, přijdu na nádraží, samozřejmě si vyberu osobní vagon, protože je nejlehčí a protože sem normální, myslící člověk, nafotím bok, pokud je možnost, tak i čelo, pak se zamyslím a řeknu si, že sám nezvládnu udělat reskin a budu se chtít o fotky podělit, tak napíšu někomu zkušenějšímu, jestli by se nepodíval na moje fotky, jestli půjdou použít, pošlu je třeba tobě, kromě těch rypáků, který naštěstí neuvidím přes monitor, pokud se u toho nebudeš fotit/točit, mi řekneš, že takhle ne, že je to potřeba vyfotit takhle a tamto zase tak, ale že jinak to třeba de, že sem princip pochopil. Takže půjdu na nádraží nafotím úplně jinej vagon, protože tam ten byl někde na cestách, fotky budou lepší, ale ještě ne úplně ono, co by sis představoval, tak to zkusím teda ještě jednou, to už budu asi trochu nasranej a budu si o tobě třeba i něco myslet, ale půjdu nafotit třetí, zase jinej vagon a ten se konečně povede a já plně pochopím techniku focení... tady se jedná o princip, ne o to, že se někdo rozhodne něco nafotit a hned to bude echt kůl, tady de o úplný začátky, tak jaký dělání napůl, ty snad stavíš barák od střechy?
tím jen uznáváš že mám pravdu...osobní vozy je ohodně jednodušší nafotit na reskin než kdoví jakej nákladní..Ale prosím, dělej věci na půl.
16.1.2015 21:21odcházím z diskuse, vede to zase do hovna
16.1.2015 20:31Vy to vidíte z pohledu osobních vozů, tam se jedno čelo dá použít na desítky reskinů. Jenže u nákladních vozů to tak není. Když už něco fotím tak komplet... když nafotej jen bok tak řeknu že jej maj špatně..nafotěj jej znova tentokrát i s čelem, to čelo bude taky špatně a může jít fotit potřetí, jen že mezitím to odjede, pokud je možnost tak se musí využít. Když návod ta se vším všudy prostě, nemůžu tam něco vynechat. Co se týče bezpečnosti, je věc rodičů, když dovolej prckovi jet někam do tramtárie fotit tak ho musej poučit oni. Né já.
16.1.2015 19:00základem je naučit se techniku Vojtiku, ne hned fotit na modely a zkušenej modelář má třeba sám čelo potřebnýho typu, nebo se k němu dostane snáz, ono je to taky o bezpečnosti, aby pak ti zapálení kluci, případně holky, nelítali v kolejišti hlava nehlava, nesmíme je k tomu navádět, to je trestný, my jim musíme jen ukázat jak je co potřeba nafotit pro model, ne říct, bež nafotit to a to a dokud to nenafotíš jak se mi bude líbit, tak to zkoušej pořád, částečně to tak sice je, ale pak ten člověk vlítne při přelízání kolejí pod vlak a co pak? Budeš z toho mít dobrej pocit? Tady se jedná o to, udělat návod, jak nafotit mašinu, vagon, interiér vagonu, kabinu mašiny, případně nějakou mechanizaci, základ je ale pro všechno stejnej, fotit kolmo k focené ploše, návod NESMÍ budit dojem, že to musím nafotit přesně takhle a že kvůli tomu musím lítat v kolejišti, návodem se snad chceme vyvarovat chyb, který sou třeba na této fotce a usnadnit práci těm, kteří budou s fotkama dál pracovat, nebo sem snad něco pochopil z diskuse v chatu špatně?
16.1.2015 17:27A proč bych po nich chtěl ze začátku čelo? To mi hlava nebere...
16.1.2015 17:20baran40: v osobních vozech je problém, málo kdy máš šanci nafotit i čelo. U nákladních vozů máš o dost větší šanci. Přeci jen jsou častěji někde odstavené. Pracovní technika je o štěstí.
16.1.2015 16:41Glocky: právě že se mi zda že tu je někdy až moc takových, kteří by chtěli pomoci a nevěděj jak na to. Dokážou nafotit kontajner, ale něco složitějšího už je na ně moc :D
No přesně,KROM OSOBNÍCH.Pochybuji,že ti mladí budou utíkat za pracovními/nákladními vozy s vypláznutým jazykem a létajícími slinami po nákladním seřadišti. Začnou fotit,to co první uvidí a to bude nejspíš osobní vagon.
16.1.2015 15:52něco sem už začal a snažím se v tom pokračovat, Vojtik je hroznej punťa, stačí popsat princip, nejsme tu pro úplný trotly, nebo snad chcete dělat blbuvzdorný návody? myslíte, že pak budou lidi vědět co a jak? když bude člověk úplnej dement, tak to nepochopí, ani kdybyste s ním 10x flákli o zem, stačí popsat princip, na zbytek už musí člověk použít mozek, kterej jak bylo prokázáno, moderníma technologiema strádá čím dál víc, ale lidi tohle musí pochopit, ani ve škole vám vědomosti do hlavy nikdo nenalije
16.1.2015 15:38baran40: tak to aby se ze všech fototextur udělal návod, proto že každej vůz(krom osobních) a mašin (stejnýho druhu např (749,75x) (74x) atd ) fotí jinak :D
16.1.2015 15:28Jak se tak dívám,tak by bylo dobré i udělat nějaký rozsáhlejší návod jak se má fotit a ujasnění nějakých pojmů. Pokud vím Glocky,ty už máš něco takového rozběhnuté ne?
16.1.2015 14:49Kdo jako má jít na oční?
16.1.2015 13:50doporučil bych ti zajít si na oční, je tam jasná deformace fotky, tzv. rybí oko, to se často stává na krátkým ohnisku s nízkou clonou
16.1.2015 13:06Nevím jestli je to fotkou ale ten rám je pěkně křivý. :D
16.1.2015 12:40Souhlasím s Glockym, je dobře, že se tu ty fotky ukázali, protože takto se může říci, jak co nejlépe něco nafotit na případný reskin, či model. U toho porvozku je to, jak píše VojtíkJ.
Komentář byl upraven
15.1.2015 9:19to je taky pravda :) stejně když se fotí výzbroj pod skříní, nebo cokoli pod rámem, prostě co nejvíc kolmo to pude
14.1.2015 23:31pokud se jedná o podvozek tak hlavně z patřičné výšky ;) čili si k tomu klidně kleknout :D
14.1.2015 23:07pro příště doporučuju fotit podvozek na 3 části a pokud možno s vyšší clonou
14.1.2015 22:58