No, stačilo by data ukládat do souboru, nebo mít pak aplikaci co by s nimi pracovala. Třeba kvůli záznamu jízdy, reakčním dobám a podobně. Docela by to bodlo.
Kuličková myš, tuším, že tam jsou taky potenciometry a převodník a přijde mi to komplikovanější. K získávání dat, napadla mě možnost, ale nevím, zda je to realizovatelné. V Trainzscriptu se k datům v pohodě dostaneš, ale s přímou podporou pro nějaký port bych nepočítal. Nevím, jde ty data textově ukládat do nějakého souboru? Že by na pozadí běžela další aplikace, která by stejný soubor četla a zprostředkovala odeslání na COM. Pokeys - zbytečně drahá sranda.
Vím jak to udělat lépe, ale chtělo by to i skriptovanou kabinu, aby bylo tím pultem CO ovládat ;) S nějákými potenciometry bych to nehrotil, stačí použít snímače z kuličkové myši a mít vhodně vyrobené stínítko. Nějáký výstup ze hry by se hodil, otázka je, jestli je to u trainzu vůbec možné (potřeboval bych třeba vygenerovat impuls na nějákém portu u PC při přejetí Trigeru). Místo klávesnice se dá využít "Pokeys", což je A/D převodník, který je i programovatelný. Jinak, co se týče reálnosti toho co je na obrázku, jediné, co se tam nemůže chovat podle reálu je lokomotivní brzda, jinak všechny ostatní páky by při dosazení dalších poloh mohly fungovat i přes klávesnici tak jak je to v reálu.
Stručně nastíněno: vzhledem k tomu, aby nebylo nutné řešit komunikaci s PC jsem předpokládal využití řadiče od klávesnice, jehož vstup by byl vyveden na mikroprocesor. Nevýhodou je, že nelze získat zpětnou vazbu od hry, ale i při jiném řešení (třebas COM) nevím, jak by jsem se k věcem, jako je třeba rychlost, dostal, nicméně odeslat by je již nebylo problém. Rychlostní páka a brzy by byly řešeny potenciometry, na jejichž hřídelích by byly přidělány ovládací páčky, samozřejmě s odpovídající mechanickou konstrukcí (stupně, aretace). Tyto potenciometry by sloužily jako napěťový dělič na A/D, v MCU poté nastaven počet stupňů a dle hodnoty napětí na A/D by se odeslal patřičný počet na řadič z klávesnice. Tlačítka, tam, kde je potřeba jen stisk, připojena přes derivační obvod (opět řešen přes MCU, když už tam je) a odesláno na řadič. Na MCU jsem tenkrát plánoval i COM rozhraní, kdyby snad se někdy povedlo k informacím ze hry dostat, ale tohle je zatím pro mě velká neznámá.
wou fakt husty(to sis vyrobyl nebo koupil protože jisi sis to koupil tak bych chtěl vědet cenu). (něchutně vysoká asi).
27.8.2013 12:28 Hodnocení: 5 z 5Pokud by se mezi náma našel nějaký skriptař, šlo by to dát dohromady, on skript, já obslužná aplikace a ty HW.
7.6.2013 20:52No, stačilo by data ukládat do souboru, nebo mít pak aplikaci co by s nimi pracovala. Třeba kvůli záznamu jízdy, reakčním dobám a podobně. Docela by to bodlo.
7.6.2013 20:42K těm tvojí pákám, pokud je to mašina s aretací u rychlostní, tak by to asi mělo být OK.
7.6.2013 20:11Kuličková myš, tuším, že tam jsou taky potenciometry a převodník a přijde mi to komplikovanější.
7.6.2013 20:09K získávání dat, napadla mě možnost, ale nevím, zda je to realizovatelné. V Trainzscriptu se k datům v pohodě dostaneš, ale s přímou podporou pro nějaký port bych nepočítal. Nevím, jde ty data textově ukládat do nějakého souboru? Že by na pozadí běžela další aplikace, která by stejný soubor četla a zprostředkovala odeslání na COM.
Pokeys - zbytečně drahá sranda.
Vím jak to udělat lépe, ale chtělo by to i skriptovanou kabinu, aby bylo tím pultem CO ovládat ;) S nějákými potenciometry bych to nehrotil, stačí použít snímače z kuličkové myši a mít vhodně vyrobené stínítko. Nějáký výstup ze hry by se hodil, otázka je, jestli je to u trainzu vůbec možné (potřeboval bych třeba vygenerovat impuls na nějákém portu u PC při přejetí Trigeru). Místo klávesnice se dá využít "Pokeys", což je A/D převodník, který je i programovatelný. Jinak, co se týče reálnosti toho co je na obrázku, jediné, co se tam nemůže chovat podle reálu je lokomotivní brzda, jinak všechny ostatní páky by při dosazení dalších poloh mohly fungovat i přes klávesnici tak jak je to v reálu.
7.6.2013 19:12Stručně nastíněno: vzhledem k tomu, aby nebylo nutné řešit komunikaci s PC jsem předpokládal využití řadiče od klávesnice, jehož vstup by byl vyveden na mikroprocesor. Nevýhodou je, že nelze získat zpětnou vazbu od hry, ale i při jiném řešení (třebas COM) nevím, jak by jsem se k věcem, jako je třeba rychlost, dostal, nicméně odeslat by je již nebylo problém.
7.6.2013 17:27Rychlostní páka a brzy by byly řešeny potenciometry, na jejichž hřídelích by byly přidělány ovládací páčky, samozřejmě s odpovídající mechanickou konstrukcí (stupně, aretace). Tyto potenciometry by sloužily jako napěťový dělič na A/D, v MCU poté nastaven počet stupňů a dle hodnoty napětí na A/D by se odeslal patřičný počet na řadič z klávesnice.
Tlačítka, tam, kde je potřeba jen stisk, připojena přes derivační obvod (opět řešen přes MCU, když už tam je) a odesláno na řadič.
Na MCU jsem tenkrát plánoval i COM rozhraní, kdyby snad se někdy povedlo k informacím ze hry dostat, ale tohle je zatím pro mě velká neznámá.
Přijde mi to jak upravená klávesnice, takže s páčkami jen cvakáš, což k reálu má dosti daleko.
Pokud by jsi měl zájem, mám tu v šuplíku menší návrh, ale nikdy jsem to po konstrukční stránce nerealizoval, tak by jsme to mohli probrat.
Komentář byl upraven
7.6.2013 16:29myslim že tohle mel nekdo do msts :D suprovy
7.6.2013 16:26 Hodnocení: 5 z 5prijdu si zajezdit
7.6.2013 16:16 Hodnocení: 5 z 5šikovné!
7.6.2013 15:33Hustý, šikovnej, bych si i jeden objednal :D
7.6.2013 14:53:D pěkné
7.6.2013 14:48tak si to konečně dodělal - supr
7.6.2013 14:31Jo to je dobré :)
7.6.2013 14:15 Hodnocení: 5 z 5Vymakané :)
7.6.2013 13:50 Hodnocení: 5 z 5