Nová hračka

Nová hračka

Nová hračka

http://www.youtube.com/watch?v=naayDpSLUwE

brejlovec

wou fakt husty(to sis vyrobyl nebo koupil protože jisi sis to koupil tak bych chtěl vědet cenu). (něchutně vysoká asi).

27.8.2013 12:28 Hodnocení: 5 z 5
Smazaný uživatel

Pokud by se mezi náma našel nějaký skriptař, šlo by to dát dohromady, on skript, já obslužná aplikace a ty HW.

7.6.2013 20:52
Deraros

No, stačilo by data ukládat do souboru, nebo mít pak aplikaci co by s nimi pracovala. Třeba kvůli záznamu jízdy, reakčním dobám a podobně. Docela by to bodlo.

7.6.2013 20:42
Smazaný uživatel

K těm tvojí pákám, pokud je to mašina s aretací u rychlostní, tak by to asi mělo být OK.

7.6.2013 20:11
Smazaný uživatel

Kuličková myš, tuším, že tam jsou taky potenciometry a převodník a přijde mi to komplikovanější.
K získávání dat, napadla mě možnost, ale nevím, zda je to realizovatelné. V Trainzscriptu se k datům v pohodě dostaneš, ale s přímou podporou pro nějaký port bych nepočítal. Nevím, jde ty data textově ukládat do nějakého souboru? Že by na pozadí běžela další aplikace, která by stejný soubor četla a zprostředkovala odeslání na COM.
Pokeys - zbytečně drahá sranda.

7.6.2013 20:09
Deraros

Vím jak to udělat lépe, ale chtělo by to i skriptovanou kabinu, aby bylo tím pultem CO ovládat ;) S nějákými potenciometry bych to nehrotil, stačí použít snímače z kuličkové myši a mít vhodně vyrobené stínítko. Nějáký výstup ze hry by se hodil, otázka je, jestli je to u trainzu vůbec možné (potřeboval bych třeba vygenerovat impuls na nějákém portu u PC při přejetí Trigeru). Místo klávesnice se dá využít "Pokeys", což je A/D převodník, který je i programovatelný. Jinak, co se týče reálnosti toho co je na obrázku, jediné, co se tam nemůže chovat podle reálu je lokomotivní brzda, jinak všechny ostatní páky by při dosazení dalších poloh mohly fungovat i přes klávesnici tak jak je to v reálu.

7.6.2013 19:12
Smazaný uživatel

Stručně nastíněno: vzhledem k tomu, aby nebylo nutné řešit komunikaci s PC jsem předpokládal využití řadiče od klávesnice, jehož vstup by byl vyveden na mikroprocesor. Nevýhodou je, že nelze získat zpětnou vazbu od hry, ale i při jiném řešení (třebas COM) nevím, jak by jsem se k věcem, jako je třeba rychlost, dostal, nicméně odeslat by je již nebylo problém.
Rychlostní páka a brzy by byly řešeny potenciometry, na jejichž hřídelích by byly přidělány ovládací páčky, samozřejmě s odpovídající mechanickou konstrukcí (stupně, aretace). Tyto potenciometry by sloužily jako napěťový dělič na A/D, v MCU poté nastaven počet stupňů a dle hodnoty napětí na A/D by se odeslal patřičný počet na řadič z klávesnice.
Tlačítka, tam, kde je potřeba jen stisk, připojena přes derivační obvod (opět řešen přes MCU, když už tam je) a odesláno na řadič.
Na MCU jsem tenkrát plánoval i COM rozhraní, kdyby snad se někdy povedlo k informacím ze hry dostat, ale tohle je zatím pro mě velká neznámá.

7.6.2013 17:27
Smazaný uživatel

Přijde mi to jak upravená klávesnice, takže s páčkami jen cvakáš, což k reálu má dosti daleko.

Pokud by jsi měl zájem, mám tu v šuplíku menší návrh, ale nikdy jsem to po konstrukční stránce nerealizoval, tak by jsme to mohli probrat.

Komentář byl upraven

7.6.2013 16:29
Rongi

myslim že tohle mel nekdo do msts :D suprovy

7.6.2013 16:26 Hodnocení: 5 z 5
memoreximum

prijdu si zajezdit

7.6.2013 16:16 Hodnocení: 5 z 5
igisek

šikovné!

7.6.2013 15:33
Glocky

Hustý, šikovnej, bych si i jeden objednal :D

7.6.2013 14:53
lesanek

:D pěkné

7.6.2013 14:48
auto2

tak si to konečně dodělal - supr

7.6.2013 14:31
Ross

Jo to je dobré :)

7.6.2013 14:15 Hodnocení: 5 z 5
Pitrs30

Vymakané :)

7.6.2013 13:50 Hodnocení: 5 z 5
Komentovat mohou pouze registrovaní a přihlášení uživatelé.