750 cab

750 cab

750 cab

ňuňu :*

Emppu

esce: Neboj, pochopil jsem, jak jsi to myslel a jsem rád za tvůj názor. Chtěl jsem jen uvést pár věcí na pravou míru aby nedošlo k omylu. :)

27.8.2014 0:17
esce

Za sebe doufam, ze Petr nebral moje komentare jako napadani. To by me mrzelo, proze to rozhodne jako napadani nebylo mysleno. (Urcite to, Petre, vis :-) )

26.8.2014 17:23
prejetypes

Nedávno byla uvolněna prebeta verze.

Komentář byl upraven

26.8.2014 16:05
Ross

Většina z vás zná hru RollerCoaster Tycoon. První a druhá verze této skvělé hry je 2D. A pak přišla třetí verze, celá 3D a je tam zpětná kompabilita. Proto to tu píšu, že to tak může být i s Trainzem.

A co se týče nového Trainzu, vůbec se o něm nepíše ani nemluví. Zatím to vypadá na zásek na Kickstarteru. Na to, kolik vydělali doufám, že bude i nové jádro hry i engine.

26.8.2014 15:52
DeltaCZE

Nechápu napadání Petra (cejtím to z komentářů některých), napsal jasně už v počátečních komentářích, že chce u svého modelu realné ovládání i jednoduché (přes to nesmyslné kolečko). Myslím, že jsou v této depatě zapojeni jedinci, kteří si stěžují na současnost komunity, kde se hádá apod., a potom v přímém přenosu sami dělají, na co si stěžují. Až to Emppu bude mít hotové, můžeme se začít bavit o výsledku jako takovém. A né hned napsat ve smyslu, že je to k hovnu, že JÁ to nepoužiju. Ty to nepoužiješ, ale použije to hned druhý vedle tebe, takže nechť ať se vytvoří výsledek a pozná se, kde je pravda.

26.8.2014 14:31
Emppu

* Doplnění/zjednodušení předchozího:

To je důvod, proč vývojáři rozdělili hru na dva herní módy - Driver a DCC. Někdo rád "real driving experience" a někdo naopak o reálné řízení vlaku nemá zájem a chce si prostě jezdit. Škoda, že toto bylo špatně pochopeno a Trainz začal být některými lidmi považován za simulátor výhradně modelového kolejiště. Moje modely budou samozřejmě podporovat všechny zmíněné možnosti a zaráží mne, že byl někdo přesvědčen o opaku, neboť něco takového jsem nikdy nikde netvrdil :)

A ostatně, když by můj model někomu nevyhovoval, což se může stát a bezpochyby se takoví lidé najdou, má uživatel přeci na výběr ze tří alternativ. Já se ale budu snažit směrovat model k veřejné spokojenosti, neboť vím, že já stejně nebudu mít příliš času s tím jezdit. Přesto si stojím za tím, že alespoň bude něco nového, když jsem viděl jakým způsobem se uchytily scriptované modely v Polsku (které do té doby bylo rájem "simple" modelů), rozhodl jsem se to zkusit dotáhnout takto i u nás. Buď se bude líbit nebo ne, nic horšího se stát nemůže ;o)

P.S.: Jsem moc rád, že se někde konečně rozběhla pořádná diskuse. Určitě ocením další náměty, dotazy a kritiku ohledně vznikajícího modelu.

Komentář byl upraven

26.8.2014 11:16
Emppu

Omlouvám se, jestli jsem vás vyděsil.

esce: Ale vždyť si každý podle gusta vybere, jestli chce ve strojvůdci realistické ovládání nebo "klasické". V DCC není už vůbec co řešit, tam script stejně fungovat nebude. Buď se na to udělá někde jednoduchý přepínač, a nebo se kabina vydá i v "základní" podobě. Nikde jsem nepsal, že bych měl v plánu komukoli brát styl řízení, na který je zvyklý. Ale chci tu mít tu možnost víceméně realistického ovládání, uvidíme, jak daleko se to podaří dotáhnout. Myslím že problém je taky v tom, že lidé se toho trošku bojí a myslí si, že jde o půlhodinové procesy startování mašiny. O to mi fakt nejde, budu se to snažit udělat tak, aby to působilo realisticky a zároveň neprudilo uživatele. To o simulátoru modelového kolejiště není můj názor, ale v české Trainz komunitě dlouho tradovaný omyl. U odpůrců Trainzu se jedná dokonce o důvod k výsměchu. Jen se snažím zabránit šíření fámy jak mezi příznivci, tak odpůrci.

prejetypes: Na tom něco je. Scripty kolem návěstidel neovládám, ale s mašinami je to podobné. Každý autor si většinou buduje vlastní syntaxi, která má své charakteristiky a provázat ji se syntaxí jinou je dost složité. Zas to ale nemůžeš mít autorům tak úplně za zlé. Když bych uvedl příklad.... Budu schopen udělat, aby u mých 750 při spojení do dvojčlenu došlo k propojení zásuvek dvojčlenu, bude-li dvojčlen aktivní. Co ale, když uživatel spojí mojí 750 se 750 od Kilanzioma nebo Starého? To by pak všichni Trainz autoři museli vzájemně spolupracovat a vytvářet miliony variací pro vzájemné kombinace jednotlivých modelů lokomotiv, vozů, kolejí, návěstidel apod. Asi je fakt škoda, že hra toto nemá implementované v základu.

Každopádně, stojím si za tím aby mé modely byly kompatibilní se vším ostatním minimálně na úrovni základních ovládacích prvků.

K novému enginu Trainz, možné je všechno. Může se stát zmiňované, že zůstane herní jádro a pouze se změní grafika. Také se ale může stát, že vznikne jádro nové, v čemž ale nevidím zásadní problém pro zpětnou kompatibilitu. Je možné, že hra dovede při importu upravit součásti dle jejích aktuálních standardů. Já ale stejně raději počítám s tím, že budu muset spoustu modelů z nějakého důvodu překopat, minimálně kvůli oné grafice. Lepší je se nechat mile překvapit :)

26.8.2014 11:09
esce

Emppu, tentokrat s tebou nesouhlasim. Musis si uvedomit, ze TRS je taky hodne o staveni terenu a krajiny a kazdy nestoji o realisticke rizeni lokomotivy z cabu. To je, jak rikas vyhoda RW? Ja to povazuji naopak za nevyhodu. Takze pokud chces mit sirokou zakladnu lidi, kteri staveji na jedne strane modely a na druhe tvurce map, nesmis jim vzit tu moznost volby mezi cabem a jednoduchym ovladanim. Pokud to tak nebude, k cemu pak dalsi klon RW? A rict o tom, ze je to nudny simulator kolejiste? Nezlob se, ale kazdy nepotrebuje stostrankovy manual k rozjeti jednoho vlaku. Je jiste paradni, mit plne nascriptovanou lokomotivu, vcetne cabu. Je bezpochyby paradni, kliknout na vlak, zadat mu prikaz a hrat si. Hlavne se ale nesnaz vnutit kazdemu svou predstavu o tom, jak se ma hra ovladat. Pokud nechas na kazdem volbu, jak si s hrou bude hrat, bude tu porad spousta priznivcu. Udelej z toho realistickej simulator a budes jich mit s bidou petinu.

26.8.2014 10:33
prejetypes

Delta: mimořádně s tebou musím, ač nerad, souhlasit.

26.8.2014 9:40
DeltaCZE

Aby nový TS nebylo něco ve stylu Call of Duty, zlepšíme grafiku na starém enginu.

26.8.2014 9:39
prejetypes

Rozsáhlost skriptu je sice hezká, ale pokud nebude po modelech vyžadováno, aby implementovaly jeho určité rozhraní, dejme tomu maximálně zjednodušené, předpřipravené, tak aby jej mohl použít opravdu každý, tak opět tu máme problém typu, že každý model je řešen úplně jinak a ve výsledku z toho vzniká pěkný čurbes. Nemusím ani chodit daleko, například skriptovaná návěstidla, kdy jednotlivé sady autorů mezi sebou nespolupracují. Tyto rozhraní by již měly být nabídnuty v základu hry (ať už jednotlivě pro různé regiony výrobcem, případně komunitou, kde by se tato část funkcionality řešila jistou otevřeností kodu), čímž by se zajistilo jednotné chování a spolupráce jednotlivých částí v jeden funkční celek, v čemž zatím Trainz i v nejnovějších verzích pokulhává.

Od nové verze jako takové mám rozporuplné pocity. Už jen to, že se na kickstarteru chlubí zpětnou kompatibilitou, což je sice hezké, ale na druhou stranu to dává najevo, že starý kód z jádra jen tak nevymizí a vznikne z toho další kočkopsí verze, kde nebude ani nové, ani staré fungovat korektně. No nechám se překvapit, s čím přijdou.

26.8.2014 9:26
Emppu

lesanek, prejetypes:

TrainzScript je obrovsky rozsáhlá databáze. Dá se s jeho pomocí zajít mnohem dále, než vám nabídne třeba RW. Obrovská výhoda Railworks je však v tom, že lokomotivy bez kabiny zkrátka nemají šanci.

K chození po strojovně prosím mrkněte na video, které jsem zmiňoval v komentáři níže. A je více takových modelů :)

I s deštěm a stěrači lze v Trainz zajít poměrně daleko. Viz opět scriptovaná SU45 od Adamstana. Grafický engine sice není nic moc, ale ten už bude od další verze hry nahrazen enginem úplně novým. Kromě dynamického násvitu tuším, že se můžeme rozloučit s deštěm v tunelu a podobnými nedokonalostmi. Jinými slovy, hra dělá pokroky a už je jen na nás, jestli se rozhodneme dělat pokroky s ní nebo zůstat stát na místě :)

26.8.2014 1:15
Emppu

Xcommira: Můžu tě ujistit, že kmenový model 750.287-5 není žádný high-poly hardcore. Po nějaké době bádání jsem si přivlastnil cestu kompromisu mezi variantami úsporného a maximálně propracovaného modelu. Šetřit ano, ale pouze dokud to neomezí "realističnost" a neplýtvat detaily, není-li to nezbytně nutné. Především mi jde o funkčnost a o dobrý pocit z jízdy.

Funkce brzdy je především záležitostí nastavení jízdních vlastností lokomotivy. Opravdu to nějak souvisí s tím, zda je kabina scriptovaná nadoraz či poskytuje jen základní jízdní funkce? Setkal jsem se s mnoha variantami, ale se scriptovanou brzdou ještě ne. Z hlediska jízdních vlastností se často scriptuje pouze hodnota "throttle" tak, aby odpovídala proudu na trakčních motorech. Věřím, že při správném nastavení dokáže lokomotiva brzdit tak, jak by měla. Tam přeci nejde o nic víc, než o tlak v brzdových válcích. (Není-li řeč o brzdě elektrodynamické, kterou lze nastavit také pouze pomocí enginespec. Přesto ji většina modelů nemá :( ...)

Ostatní věci, jako problémové chování návěstidel jsou velkým problémem hry a její filosofie. Ono stačí aby mapa měla pár chybějících součástí a hned se vyskytne problém i tam, kde by jej člověk nečekal. Proto si myslím, že mapy by měly být distribuovány včetně všech součástí. Jinak nemá smysl je stahovat, nevím o takové, která by byla zkompletovatelná na 100%. Třetina stránek již neexistuje, druhá třetina součástí je neveřejná a ta poslední jde při velkém štěstí za pomoci KUID.ru sehnat. Nemůžeme chtít po nekompletním systému, aby fungoval tak, jak má.

Megatextury... Myslím, že textura by měla být velká tak, aby se i při nejvyšším možném přiblížení pohledu zvenčí jevila jako ostrá. Jak zde již někdo napsal, zmenšit jde vždycky. To, že se někde model stane bílým a pády herního jádra jsou především problémem používání zastaralé verze hry. Novější verze jsou mnohem lehce sehnatelné.

26.8.2014 1:07
prejetypes

Co má velmi reálné ovládání společného s deštěm a stěačama? Tohle je už věc grafiky, ne reálnosti ovládání a fyziky vlaku jako celku. Klidně ti napíšu reálně se chovající simulátor pro terminál, kde nebudeš mít ani možnosti grafiky, které ti nabízí Trainz. Takže bych tu nepletl reálnost ovládání (aneb věc, kterou mám možnost naskriptovat) s grafikým engine, který moc šancí ovlivnit nemám.

25.8.2014 20:21
lesanek

Všichni jste to napsali moc pěkně.
Velmi reálné ovládání - od toho je tu možná RW (vymakanější-déšť x stěrače...), ale samozřejmě za to budu rád i v TRS. Někde v PL loko se dokonce dá chodit po strojovně :)

25.8.2014 20:11
prejetypes

Já osobně se domnívám, že interpretace skriptu je v celkovém pohledu vytížení počítače zanedbatelná.
Megatextury - dobrý kompromis, každý si je může pokud mu nevyhovují zmenšit. Přehnaně malé textury už zpětně nezlepší nikdo.

25.8.2014 19:25
Xcommira

Emppu. Jasně že vím, že když je namakaný kab tak hra načítá jen ten jeden. Já to myslel všeobecně s větší náročností modelů jako celek. Jde o to, že i ta scriptovaná mašina musí být odladěná na maximum, co se týče jízdních vlastností. S většinou strojů co teď je to je tak, když chci zabrzdit tak musím začít brzdit včera, abych zítra zastavil. Víte dobře co TRS umí vytvořit ve hře za situace. Např. hodí červenou těsně před mašinou a nedobrzdíš. Nebo co je nejhorší celá souprava brzdí jen mašinou a máte li například stůj ve sklonu dolů tak vozy stejně mašinu dotlačí přez stůj a je problém. Za mou osobu říkám, že reálný kab ano, ale jen se základní funkcí. To na pocit z jízdy stačí si myslím. Další věcí, co je dle mého názoru kontraproduktivní a zbytečné jsou megatextury, je to vidět např. u smejkiho modelů, i když jsou pěkné na pohled. Tím ale nechci Smejkiho hanit to v žádném případě, naopak je jeden z mála kdo něco do TRS tvoří za což jsem mu vděčen. Pak čtete na fóru nářky, že jeho modely jsou ve hře bílé. Čím to asi tak je? Prostě se to po čase ve hře naskládá a hra nenačte textury nebo hůř padne.

Komentář byl upraven

25.8.2014 17:34
Emppu

Xcommira: U nových verzí hry bych o únosnost herního jádra strach rozhodně neměl. Navíc herní jádro umí pracovat pouze s jedním aktivním cabem, takže je úplně jedno, jestli je na mapě 100 mašin s kabinou, načtená bude vždy pouze jedna. To platí i o nárocích na hardware.

Já jezdím v TS2010 často Polsko, mapa SKG se scriptovanými modely, SU45, SN61, 181/182, ET21, ET22 apod., na přibližně rok starém kancelářském notebooku. Navzdory téměř stovce souprav na mapě a její velké rozlehlosti nemám absolutně problém.

Ono by možná bylo dobré se oprostit od zažitých fám a vyzkoušet si občas, jak hra vlastně funguje. Samotní vývojáři snad ještě před dobami TRS2004 vytvořili velmi rozsáhlý script, s jehož pomocí je možné dosáhnout za málo úsilí hodně muziky.

Vůbec tady nemusí jít o půlhodinové mačkání jističů. Mašiny, ze kterých scriptově vycházím mají v tomto ohledu velké možnosti. Funguje to asi tak, že nahození všech jističů lze provést mj. pouhým jediným kliknutím v dialogovém okénku "properties". Podobně je tomu i se startem motoru atd.

Ale co mě fakt nebaví je, když jedu v noci s mašinou a nemůžu si uvnitř kabiny ani zhasnout světlo. Nemůžu si rozsvítit podsvícení manometrů (vypadá to hezky, no ne?). Šíbuji po nádraží a ani si nemohu rozsvítit poziční světla do návěsti "posun", protože vše za mě dělá automat. Nebaví mě když odstavím mašinu do depa, kde bezdůvodně uprostřed noci brumlá a svítí dvacet strojů.

Schválně, mrkni na polskou kabinu SU45 od Adamstana.
(http://youtu.be/wqUyhQmtLSc?list=UUwWlQ3rb7G7ugAN2RWQjktA)

Tomuhle já říkám zážitek z jízdy. Je to (podle mého samozřejmě) něco mnohem víc, než jen kliknout na mašinu a jezdit aniž by se člověk mohl alespoň podívat dovnitř. Chápu že zde vždy byly proudy snažící se o minimalizaci náročnosti modelů na hru (někdy bohužel i na úkor kvality) a i ty mají samozřejmě své opodstatnění, ale myslím, že by to chtělo tu pomyslnou uzdu jednou za čas o pár obrátek povolit. Jinak to bude pořád o tom samém nudném "simulátoru modelového kolejiště". ;-)

Komentář byl upraven

25.8.2014 14:06
velkej423

Sám za sebe musím říct, že rozjet mašinu z cabu mě těší mnohem víc, protože si tam "hraju" a je to interaktivní, kdežto někdo zapne hru, otočí ovladačem a jede. Furt je lepší mít pět verzí kabiny a každou jinou než žádnou.
Ale je to jen můj názor. ;)

24.8.2014 23:42
Xcommira

No standartní záležitost? Jde o to, co jádro hry utáhne, potažmo počítače těch co takové mašiny budou chtít provozovat. Uvědomte si, že to bude na úkor něčeho, například četnosti souprav v mapách nebo modelech podél tratí. K čemu bude vymakaná bouda, když ten vlak bude na trati sám a v konečných důsledcích na prázdné placce. I tímto směrem je třeba se zamýšlet. Zkrátka bude to něčím vykoupeno. Ruku na srdce, kolik z vás nakonec tu mašinu v cabu vůbec rozjede když tam chcete mít dle mého názoru tolik zbytečností i když je to dle reálu a kolika z vás taková jízda bude bavit? Už někoho vidím jak mačká půl hodiny jističe a další ptákárny aby si nakonec zajezdil. No naštěstí se toho už účastnit nebudu.

Komentář byl upraven

24.8.2014 22:29
martan

Jak bych to srovnal ... Doba jde dopředu a tak by se měla lokomotiva v simulátoru chovat co nejvíce jako ve skutečnosti.Jen si vzpomeňme 5 let a víc zpátky... a nyní je otevřena spousta dalších možností ...Fyzika v TRS jde již srovnat s MTS a je třeba daleko lepší...
Model s kabinou a realistickýma funkcema by měl být standartní záležitostí , ale jde o to jestli autor chce mít tu práci a modelovat a nastavovat vše ...

24.8.2014 20:03
bačiz

Tenhle projekt mě zajímá ze tří důvodu, vypadá moc dobře, brejle mi jezdí kolem baráku a mám tyhle mašiny moc rád a za třetí konečně se našel někdo, kdo dělá model do detailů a propracovaný a jsem za to moc rád.

24.8.2014 19:10
Emppu

"Když už jeden docela kvalitní je"
-> A to je právě ten problém. Docela kvalitní kabina mi nestačí. Nehledě na to, že já bych ji za docela kvalitní rozhodně neoznačil. Důvodů je více. Nehledě na to, že onen model byl donedávna payware, takže vlastně nebyl.

Proboha lidi, dýl než rok dělám tenhle projekt 750.287-5 a všude jsem od začátku psal, že by se lokomotiva v simulátoru měla chovat co možná nejvíce stejně jako ve skutečnosti. Prostě mašina, u které ani nejde nastartovat a stopnout motor mi už nestačí. To je asi tak vše, co bych k tomu napsal.

prejetypes: Ono je těžké říct, co je a co není. Spousta modelů už je přestárlých, z dob kdy neexistovaly fototextury nebo rendery textur, další spousta z nich je stavěná pouze na pohled zvenčí, atd. Vesměs ale velmi velmi hluboko pod limitem možností které Trainz nabízí, až to dospělo do úrovně, kdy i prehistorické MSTS šlo považovat za reálnější simulaci a Trainz byl nazýván něčím jako "simulátorem modelového kolejiště". Toho je podle mě největší škoda.

24.8.2014 19:05
Glocky

co kecáš? já dělám pořád to co není :D

24.8.2014 19:00
prejetypes

Jen škoda, že věcí, které nejsou se nechopí nikdo.

24.8.2014 18:28
Glocky

snadno, prostě se nebude dělat nic co už je, když už to je, tak proč to dělat znova, takže kašlem na nový osobáky s Bladeem a budeme jezdit na Kilanovi, co vy na to?

Emmpu, vypadá to slibně, sem zvědavej na finále ;)

24.8.2014 16:57
baran40

vlakovec101: Vysvětlíš mi jak můžeš vypustit ze sebe takovou blbost?

24.8.2014 16:42
esce

Podle me je zbytecny se zabyvat nazory lidi, jako je Vlakovec101, kdyz takovejch kecalu je hafo . Stacilo, kdyby se poradne neco naucili. Aspon reskiny. VYPADALY by potom dobre.

24.8.2014 14:47
vlakovec101

No podle mě je zbytečný dělat cab k 750 když už jeden docela kvalitní je. No stačilo by ten stávající pořádně nascriptovat. Ale dělej jak uznáš za vhodné. Ale špatně to rozhodně nevipadá. :)

24.8.2014 14:33
velkej423

Hézky :)

22.8.2014 9:30
Komentovat mohou pouze registrovaní a přihlášení uživatelé.