Rekonstrukce Y/B vozů
Jak jsem slíbil, tak jsem začal provádět rekonstrukce Y/B vozů... (šířka čela, výška bočnic, přemodelována střecha + výška odpovídající skutečnosti, výška bočnic, zkosení bočnic na čela a jiné opravy), momentálně mám hotovou karoserii vozu a střechu, usilovně pracuji na dokončení rekonstrukce. Mapování textur zůstane zachováno.
Ještě nekřičte,uvidí se.
23.3.2014 12:13Já neříkal, že to nejde, jen jsem psal, že by to bylo komplikovanější.
Však Trainz jako takové stíny podporuje (nevím, jestli u všech typů objektů, nikdy mě to až tak netrápilo, abych to zkoumal, ale pro vlaky určitě) a dělá jeho podporu někdo? Skoro ne a přitom je to "takřka" triviální.
Dokážete si představit, kdyby Trainz zavedl, že by každý objekt měl mít definovaný stín? Nebo třeba definocané textury s odlesky? Nebo dejme tomu, že by se předělal komplet. Pak by jste akorát všichni řvali, že nefungují staré modely, nebo fungují bídně. Však ruku na srdce, kdoz vás v Trainz 09 s SP4 má vypnutý mód kompatibility ze staršími součastmi? Málokdo a přitom řeší problém a alfou, kdy render neví, co vykreslit dřív (víc strom versus křivková tráva). A při tom svého času dost lidí brečelo, že takto Trainz blbne. Řešení je, ale nikdo ho nepoužívá, protože hop, ta stará vegetace najednou vypadá blbě. A věřte, že stejně by to dopadlo ze stínama, odleskama...
Komentář byl upraven
23.3.2014 6:03Existují hry, kde máš 3D prostředí se stíny i lesky. Mají i editor a stín se přizpůsobí ostatním objektům a budovám. Když to lze jinde, proč ne u TRS? Do této hry jsou taky addony od ostatních, také mají stín a je vše ok.
23.3.2014 0:01Graficky je na tom nejlépe Train Simulator, ty poslední verze. Fyzicky ale nevím, nějak mě to netáhne. Chtěl bych nějakou vlakovou hru ve stylu ETS2. To by bylo něco.
No,ještě uvidíme co ten TANE předvede.
22.3.2014 21:36Tak ono RW moc rozšířené není - pro české prostředí pár lokomotiv, jedna mapa a pár objektů, myslím, že RW moc budoucnost, alespoň u nás, nemá, jaksi nám vede Trainz a překvapivě stále MSTS.
22.3.2014 21:31Právě rw. Pro někoho bude lepší rw, pro někoho trs, každý hra má své klady i zápory, každý uživatel může mít jíné požadavky a priority.
22.3.2014 21:28Jaké jiné železniční simulátory máš na myslí? MSTS je grafikou taky někde (ale přeci jen nevyvíjí se už několik let), RW je na tom graficky snad o něco lépe než Trainz (ale mám podit, že stíny například taky byly jen někde, ale dlouho jsem už ho neviděl), fyzika možná je propracovaná lépe (co se týče jízdy vlaku). Na druhou stranu úděsný editor. A pak mě už žádný simulátor nenapadá, co by stálo se o něm vůbec zmiňovat. Slyšel jsem ještě o nějakém, prý dobrém, ruském, ale nemám odzkoušeno.
22.3.2014 21:21Těžko se bavit o nějakých odlescích a stínech, když hra neumí ani rozložit zátěž do více jader procesoru, který pak jede na 3,4GHz po celou dobu puštění trainz. Jsou tu i jiné simulátory, trainz má přednost v jednoduchém editoru právě na úkor grafiky, ale i tak se v trainz občas podaří navodit hodně realistická atmosféra :)
22.3.2014 21:12A opravdu, odlesky, stíny a odrazy je to poslední co mě zde chybí. Trainz jako takový potřebuje zapracovat na fyzice (dopplerův jev, co implementovali v 12 opravdu nestačí, není vůbec takřka řešena fyzika vlaků), už to přeci jen není dávno jen simulátor modelového železnice.
22.3.2014 20:58Liší se to v tom, že když je v neupravitelné mapě, tak lze vyřešit daleko snadněji, než v mapě, kde může objekt vrhat stíny na jiné objekty (kdyby byly vrhány jen na povrch, nebyl by problém), ale takto by musel render řešit, jak správně rozložit stín na jiné objekty. V případě Trainz by to bylo takřka nereálné, v případě objektů je uložena souřadnice pořátku objektu (souřadnice 0 0 0) a o velikosti, tvaru objektu není informace, respektive je, ale bylo by to komplikované (a i procesorově náročné). To samé platí i pro zrcadlení, v Trainz se zrcadlí pevné objekty (nebe), ale nelze zrcadlit nic jiného. V Trainz jsou podporovány alespoň "falešné" stíny (záleží, zda jí autor 3D modelu implementuje), které fungují na principu přibližného vytvoření stínu objektu z bitmapy stínu a následně se mapuje na objekt, který má dopadat. Problémy jsou v těchto případech s alfovanými objekty - stín má vždy konstantní barvu (dá se to trochu obejít). Rychlostně tato metoda jde, ale její požadavky na operační paměť jsou nemalé - lze si představit, jak by to vypadalo, kdyby všechny objekty na mapě měly stín a ten by byl vykreslován. Textura se totiž pro každý úhel a světlo renderuje zvlášť!
22.3.2014 20:55A můžeme děkovat za to, že Trainz je tak nedodělaný z hlediska grafiky jak je. Díky tomu existuje vcelku slušná modelová základna, neb udělat použitelný model je poměrně jednoduché a do hry snadno importovatelné.
To nemám, ale co bych chtěl editovat, když prakticky všechna světová letiště tam už jsou a podrobnější si můžu dostahovat (někdy i dokoupit).
22.3.2014 20:41A jako neodborník v 3D se zeptám: Čím se liší scenery objekt, když je na neupravitelné/upravitelné mapě?
lesanku: a máš tam editor? Ono vytvořit stíny, odlesky apod. u hry, kde si sám můžeš stavět mapy (plnohodnotná stavba) není až tak snadné.
22.3.2014 18:15Ono TRS2004 je už deset let staré a nemá pro něj moc smysl něco dělat. Při dnešních cenách nových TS je vhodné přejít na novější.
22.3.2014 18:08Stejně je zajímavé, že v TRS se některé věci (stíny, zvuky...) vydržely těch 12 let. Občas si pustím FSX a říkám si, že se může jít Auran s TS zahrabat. Grafika (kromě povrchu) výborná, odlesky na letadlech jako skutečné, zvuky se mění podle polohy kamery...
Jak je psáno u stávajících modelů, stavím pouze modely pro TS2009 a novější. V TRS2006 po předělání fungují, ale v TRS2004 bohužel ne.
22.3.2014 15:54Budou i do TRS 2004? :)
22.3.2014 0:55