tak tak to valí

tak tak to valí

tak tak to valí

vezik

hezké

20.9.2013 11:43 Hodnocení: 5 z 5
Dawee

Moc pěkné

13.9.2013 23:37 Hodnocení: 5 z 5
DeltaCZE

Tato zeleň mi přijde realnější oproti přeostřeným 3D listnáčům a 3D jehličnanům :)

13.9.2013 23:09
Ross

Ano, Míro. To jsem psal už dříve, že TRS jde do kytek, jak furt vychazí nová a nová verze. A přitom jsou skoro stejné. Z Auranu se rodí druhé EA. Tak jako serie FIFA, NfS nebo NHL. Jednou jsem tu toto psal a je to škoda, kam Auran jde. Trainz je na rozdíl od RW uživatelsky přijatelnější.

13.9.2013 22:58
Smazaný uživatel

Zrovna ve zpětné kompatibilitě problém nevidím, respektive skrpty 12 bez problémů pracují i ve verzích nižších do 09. A osobně se domnívám, že 09 již v dnešní době tvoří majoritní podíl.

13.9.2013 18:24
Pitrs30

Hlavně ten reskin 750 je pěkný, škoda že tyto modely mají na prd script, který ve vyšších verzích nefunguje správně .

13.9.2013 16:32
Xcommira

Je mi jasné, že vývoj jde kupředu. Ale co takto sleduji tak co nová verze TRS tak tím méně modelářů a já se jim ani nedivím, když zpětná kompatibilita modelů není zaručena. Který modelář by každé dva roky, kdy vyjde nová verze TRS překopával model. Nějaké modely se sice dělají a současný trend je o milionu polygonů a gigabitech textur. S takovou se bude TRS hrát na samostatné HDD a přitom tam bude jen pár modelů. A co tak sleduju, cestou TRS se začíná vydávat i další slibný simulátor RW. Co rok to nová verze. Přijde mi to, že jde jen o to vytáhnout z lidí další prachy.

13.9.2013 16:24
Smazaný uživatel

"Stíny a odrazy jsou ale důležité na dnešní vizuaci her. Už GTA SA (2005) je mělo. Stíny se zobrazovaly i na vozech, když jsi byl pod stínem. Byla to asi první hra co měla stíny propravanější. Dneska je to samozřejmost, že má auto, nebo domek stíny a co lépe, jak stíny na sebe navazují, nebo se zobrazují na dalším předmětu, který má taky stín."

Ano, ale mají tyto hry objektovou základnu tvořenou uživateli? Já je neznám, tak nevím.

Udělat by to šlo, není problém ať to řeší nasvětlení apod. ale výkonem to půjde hodně dolů.

13.9.2013 16:08
Ross

Stíny a odrazy jsou ale důležité na dnešní vizuaci her. Už GTA SA (2005) je mělo. Stíny se zobrazovaly i na vozech, když jsi byl pod stínem. Byla to asi první hra co měla stíny propravanější. Dneska je to samozřejmost, že má auto, nebo domek stíny a co lépe, jak stíny na sebe navazují, nebo se zobrazují na dalším předmětu, který má taky stín.

A odrazy jsou taky fajn. Sice ne u všech modelů, ale u některých by to šlo. Hlavně na sklech vlaků či budov.

Ona to je jen vize. Takový zásah do hry by byl asi nepraktický. Každý modelář se se stíny nemusí zabývat ale vizuálně by to bylo fajn. Ale nedokážu si to u TRS představit.

13.9.2013 16:04
Smazaný uživatel

Ross:

" A vývoj půjde stále dál, už nám v TS chybí jen vizuální efekty, typu stíny, odrazy, život atp"

Stíny jsou již nyní a jediným problémem je nepodpora stínů ze strany autorů objektů. Sice ty stíny nejsou nic moc, ale jsou. Pokud by měl být stín objektu propočítáván jádrem, tak potěš.

Odrazy - opět v omezené míře ve vodní hladině jsou (zrcadlení nebe). Odraz už není záležitosti modelů (leda jen "speciální" textury), už by zde musela být režie jádra. Rozhodně by nebylo možné prováděť odrazy ve sklech apod.

Život - máš animované lidi. Dál to s vývojem nevidím lépe - nastupování do vozu cestujících, to nepůjde. Každý vůz je jiný, jak to řešit? Přidat do modelu point značící dveře? Možná to je řešení, ale bude to modeláři implementováno? A tak by jsem mohl pokračovat.

Spíše než na pitominy by se mohli zaměřit na fyziku chování vlaků apod.

13.9.2013 15:59
Ross

Takové, co má Enn taky použivám i ty od Trundy. 3D stromy jsou ale o krok dál. Tajak u modelů byly zvykem malované textury a nepohyblivé podvozky (TRS 1.0) tak se časem dostalo i k fototexturám i animací kol, a to už v TRS 04 až dál. Taky jsme měli ze začátku 2D koleje a teď jsou 3D i se šroubama. Vývoj jde prostě dopředu a došlo i na stromy a křaky. 3D stromy vypadají pěkně, je sice k ničemu, že se hýbou, ale na pohled vypadají dobře. A vývoj půjde stále dál, už nám v TS chybí jen vizuální efekty, typu stíny, odrazy, život atp. A věřím, že i to jednou bude.

A co se týče mě, tak já mám TS 09, jak bylo zminěno. Přechod na další verzi nechci. Loni touto dobou jsem přešel na TS09 a přechod byl doslova pekelný (na dvakrát). Ale podařilo se.

Komentář byl upraven

13.9.2013 15:53
Xcommira

Je to věcí názoru, ale já považuju 3D stromy v TRS za plastikové napodobeniny a funkce kývání se ve větru mi je při jízdě vlakem k čemu ?. Tyto co má Enn na screenu mi přijdou přirozenější.

13.9.2013 15:41
Smazaný uživatel

má jen 09

13.9.2013 15:15
Pitrs30

Co ti v tom brání :)

13.9.2013 15:12
Ross

Zato já bych to změnil rád na 3D vegetaci :) Ale nemůžu.

13.9.2013 14:04
Pitrs30

Je to perfektní, ale souhlasím s marpitem už bych taky neměnil :)

13.9.2013 12:22 Hodnocení: 5 z 5
Smazaný uživatel

Jak se tak dívám na ty stromy, tak si říkám, že jsem rád, že jsem vydržel u 3D stromů. Ony Trundovy stromy nebyly špatné, ale jak se třebas dívám na tu břízku vpravo (tuším, že to je ze sady břízek z TCZ), tak už bych zpátky neměnil.

Obrázek se mi líbí, i když místo toho spline křoví bych zřejmě dal nějaké normální. I když počítám, že je použito proto, že tolik neblbne ze spline trávou.

13.9.2013 7:41
velkej423

Jo jo velice pěkné !

12.9.2013 19:42 Hodnocení: 5 z 5
lesanek

Přestože jsem si už zvykl na 3D stromy, tak tohle nikdy neomrzí.

12.9.2013 17:03
Ross

Ten chodníček je zajímavý :)

12.9.2013 15:42
Komentovat mohou pouze registrovaní a přihlášení uživatelé.