#1 2013-05-15 00:57:01

Glocky
Host
avatar

Tvorba map

Zdravím vás,
už delší dobu přemýšlím nad problémem stavby map, starý způsob dle Nonderových ploch mi přijde jako celkem zdlouhavá záležitost a tak sem se rozhodl si práci ulehčit. Přišel sem na jednu věc, ale ta není ozkoušená a sám na to nestačím. Potřebuju, aby co nejvíc lidí, kteří zvládají stavbu map a staví podle fotošablon stáhlo a ozkoušelo moji šablonu, ke které přímo sem napíšu i návod jak ji vytvořit a použít. Svoje poznatky mi pište prosím do SZ, abych mohl udělat nějaký finální závěr.

Popis vzniku šablony:
1) můj monitor má rozlišení 1366*768
2) zapnu prohlížeč s mapy.cz a zvolím měřítko po 20m
3) zapnu si irfanview a v něm možnost screenovat
4) vyberu si výchozí místo na mapě, stisknu F11 pro zvětšení na celou obrazovku a udělám print screen
5) screen o velikosti 1366*768 oříznu o horní bílou lištu na velikost 1366*681
6) oříznutý screen zmenším na velikost textury 1024*512
6) uložím jako textura.tga (výsledná velikost cca 1,5Mb)

Deska na kterou tento screen vložíte má dané rozměry, měřené pravítkem na mapy.cz, ty sou následující: 683*340m

De mi o to, jestli je moje metoda přesná, nejde o to jestli je přesnější než Nonderova, či jiných autorů, ale o to, zda se bude dát použít, protože zpracování screenů bude daleko rychlejší než vyměřování rozměru 512*512, zkoušejte jak je libo, snad to bude fungovat, za ohlasy budu jen rád, pomůže to jak mě, tak vám.

Odkaz na stažení šablony: http://www.glocky-trainz.funsite.cz/download.php?id=52

Offline

#2 2013-05-15 09:02:56

esce
Host
avatar

Re: Tvorba map

Jen bych poznamenal, ze Nonderovy mapy maji tu vyhodu, ze jsou uz hotove. Nevyhody vyplyvaji samozrejme z doby, kdy vznikly. Dnesni Google maps jsou napriklad lepsi nez mapy.cz, jsou casti, ktere jsou prefocene a aktualnejsi nez mapy.cz Postup je, diky stejnemu zdroji, samozrejme stejny pri pouziti daneho meritka.

Offline

#3 2013-05-16 09:58:18

Glocky
Host
avatar

Re: Tvorba map

tak trochu vysvětlím problémy s rozlišením, když má někdo 1920*1080, tak má stejnej poměr stran jako já, pořád je to 16:9, neboli 1080:1920=0,5625 a 768:1366=0,5622 odchylka je minimální, postup stejný, pro mapy.cz

co se týče Google maps, muselo by se buď udělat novou šablonu, nebo to nějak vyladit na tuhle, už to ale není moje věc, protože já budu pracovat s mapy.cz, zbytek je na vás, já vám to klidně upravím, ale musíte říct jak

pokud máte někdo jiný rozlišení, můžete přispět, dá se o tom diskutovat

Offline

#4 2013-05-16 10:56:40

petros
Host
avatar

Re: Tvorba map

Šlo by ty šablony upravit i na rozlišení NTB (1280x800)?

Offline

#5 2013-05-16 11:16:26

Glocky
Host
avatar

Re: Tvorba map

pokud se mi povede to tu na monitoru nastavit, tak třeba ano

nastavit mi to půjde, takže to vidím následovně, udělal bych šablony pro poměr stran 16:9, 16:10 a 4:3, jen nevím jestli nebude lepší se na 4:3 vykašlat a nechat tento poměr pro Nonderovy šablony

Upravil Glocky (2013-05-16 11:19:33)

Offline

#6 2013-05-16 15:20:13

lesanek
Host
avatar

Re: Tvorba map

Tak dneska pokud chce někdo hrát TRS na dobré úrovni, tak k dobrému PC si nenechá klasický monitor, ale koupí si nový.


vlaky-lesan.webnode.cz

Offline

#7 2013-05-18 13:01:43

Glocky
Host
avatar

Re: Tvorba map

tak pro úpravu screenů sem zjistil, že je naprosto super můj osvědčenej Irfanview, o jehož funkci sem neměl ani potuchy, dokud sem ji neobjevil na netu, umí dávkově konvertovat, ořezávat a zmenšovat screeny a to vše najednou, jen se do něj natlačí X screenů, vybere se rozměr, jakej chceme vyříznout (1366x681), potom rozměr na kterej zmenšit (1024x512), vybereme výstupní formát (TGA), vybereme název "textura####", kde # znamená automaticky přiřazovaný číslo, vybereme výstupní složku a pak už jen sledujeme ten koncert, takto překopat 845 screenů mi zabralo asi minutu a půl, ručně by mi to trvalo minimálně 6h, teď to jen rozdělit do složek a můžu začít tahat koleje v mapě

případný dotazy zodpovím

Offline

#8 2013-05-18 13:06:10

Glocky
Host
avatar

Re: Tvorba map

lesanek napsal:

Tak dneska pokud chce někdo hrát TRS na dobré úrovni, tak k dobrému PC si nenechá klasický monitor, ale koupí si nový.

předmětem této diskuse není polemizovat nad tím, co si budeme pořizovat nebo bysme měli pořizovat za monitor, ale něco udělat pro to, abysme si ulehčili práci, takže místo řečí bych tu rád příště četl něco konstruktivního, co tento projekt posune dopředu

Offline

#9 2013-09-05 19:40:26

Re: Tvorba map

Ahoj lidi!
Po vložení několika svých screenů jsem dospěl (asi KONEČNĚ!) k tomu, že se vás zeptám, kde bych sehnal nějaké kvalitní a české, nebo Česku podobné textury a vegetaci? Prosím o nějaké typy (snad jsem to napsal pravopisně dobře big_smile) nebo linky kde by se dala vegetace stáhnout! Předem moc děkuji!

Upravil krystak.pracovni (2013-09-05 19:41:01)

Offline

#10 2013-09-05 20:12:29

lesanek
Host
avatar

Re: Tvorba map

Určitě bych si stáhnul SAM textury, ale moc jich není, a samozřejmě ty z trainz.cz.


vlaky-lesan.webnode.cz

Offline

#11 2013-10-11 09:40:49

Til858
Host
avatar

Re: Tvorba map

Glocky môžeš mi prosím povedať , prečo mi to nefunguje idem podľa tvojho postupu dám správny rozmer dám názov súboru textura.tga a aj tak mam tam tvoju fotku . V čom robím chybu ? Ďakujem za odpoveď.

Offline

#12 2013-10-11 12:58:36

lesanek
Host
avatar

Re: Tvorba map

Ukládáš to pomocí Ctrl+M?


vlaky-lesan.webnode.cz

Offline

#13 2013-10-11 14:23:29

Til858
Host
avatar

Re: Tvorba map

Čo mám ukladať pomocou Ctrl + M ?

Offline

#14 2013-10-11 14:43:43

lesanek
Host
avatar

Re: Tvorba map

Když chceš vyměnit obrázek, předpokládám, že:
v ContentManager dáš edit, vyměníš texturu, složku zavřeš a vrátíš ze zpět do CM.
Tam pravý klik - Commit a je uloženo / Ctrl+M je to samé.


vlaky-lesan.webnode.cz

Offline

#15 2013-10-12 08:22:12

Til858
Host
avatar

Re: Tvorba map

A teraz mam ďalší problém , nelze načísť zdrojovú textúru .

Offline

#16 2013-10-12 15:31:39

Glocky
Host
avatar

Re: Tvorba map

Til858 napsal:

Glocky môžeš mi prosím povedať , prečo mi to nefunguje idem podľa tvojho postupu dám správny rozmer dám názov súboru textura.tga a aj tak mam tam tvoju fotku . V čom robím chybu ? Ďakujem za odpoveď.

pokud ti to texturu nenačítá (je bílá), je potřeba pro jistotu znovu zkontrolovat rozměr (1024*512) a soubor textura.tga, případně se podívat na bitovou hloubku barev, ta by měla být 24 bitů, pokud to ani tak nejde, doporučuju si složku se šablonou vykopírovat někam na plochu a zkopírovat, do zkopírované vložit tu tvoji, změnit kuid na svůj a nahrát zpátky do správce

co se týče tohoto problému tak sem vyčerpal všechny možnosti jak ti poradit

Offline

#17 2013-12-25 19:44:53

mikyjack
Host
avatar

Re: Tvorba map

Ahoj, chtěl bych reagovat na tvorbu šablon z mapy.cz a google map. Když jsem dělal fotomapy pro peážní úsek mezi Rybništěm a Libercem přes Zittau, tak jsem po několika pokusech zjistil, že mapy na mapy.cz a googlemaps.cz jsou vůči sobě o nepatrný úhel pootočeny. Proto mám ve svojí mapě doprasený úsek z Zittau po státní hranice směr Hrádek nad Nisou. Osobně si myslím, že se správci mapových serverů přetahují, kdo bude mít zrovna aktuálnější mapy a liší se to oblast od oblasti, v některé části ČR jsou aktuálnější mapy.cz a jinde googlemaps. Jinak šablona od autora Glockyho se určitě hodí, v mých (či Nonderových) šablonách zanikají detaily a určitě by se jimi alespoň v uzlech moje FOTOMAPA ČR dala ještě doplnit.

Offline

#18 2013-12-25 20:18:12

Glocky
Host
avatar

Re: Tvorba map

mikyjack napsal:

Ahoj, chtěl bych reagovat na tvorbu šablon z mapy.cz a google map. Když jsem dělal fotomapy pro peážní úsek mezi Rybništěm a Libercem přes Zittau, tak jsem po několika pokusech zjistil, že mapy na mapy.cz a googlemaps.cz jsou vůči sobě o nepatrný úhel pootočeny. Proto mám ve svojí mapě doprasený úsek z Zittau po státní hranice směr Hrádek nad Nisou. Osobně si myslím, že se správci mapových serverů přetahují, kdo bude mít zrovna aktuálnější mapy a liší se to oblast od oblasti, v některé části ČR jsou aktuálnější mapy.cz a jinde googlemaps. Jinak šablona od autora Glockyho se určitě hodí, v mých (či Nonderových) šablonách zanikají detaily a určitě by se jimi alespoň v uzlech moje FOTOMAPA ČR dala ještě doplnit.


Ahoj, tomu říkám objektivní zhodnocení tvorby, děkuji za informace a co se týká mapy.cz a googlu, tak mapy.cz mi přijdou o kousek lepší, už jen proto, že se na nich dá pohodlně změřit daný úsek mapy, což na googlu nelze a pokud bych používal google earth, tak tam je zase mapa zakřivená, což taky na šabloně nedělá dobrotu, proto sem byl nucen použít mapy.cz

Offline

#19 2014-01-07 21:04:07

mikyjack
Host
avatar

Re: Tvorba map

Ahoj, ještě bych se rád zeptal na jednu věc. Ty máš jednu složku, ve které máš vytvořené textury uložené každou pod jiným číslem. Jakým způsobem pak tvoříš samotné šablony v Trainzu?

Já svoje šablony v SSP klonuju a potřebuju, aby se všechny textury jmenovaly stejně. Potom mi v configu šablony stačí změnit název, v příslušné složce nové šablony přepsat samotnou texturu a uložit změny. Já kvůli tomu tvořím pro každou texturu budoucí šablony extra složku. O času radši nemluvím a nechápu, jak jsem mohl stihnout tím svým šíleným způsobem udělat komplet fotomapu republiky a k tomu ještě přidat šablony z turistických map pro tvorbu reálného terénu. Představa, že se s tím patlám a nejsem ještě v půlce a přitom už jsem mohl v Trainz Editoru tahat vrstevnice mě upřímně děsí;-).

Offline

#20 2014-01-08 00:29:32

Glocky
Host
avatar

Re: Tvorba map

Ahoj, postup tvorby je následující, udělám si třeba 1000 screenů, který se menujou capture_den_měsíc_rok.jpg, ty mají rozměr 1366*768, proženu je Irfanview, kde je dávkově oříznu na 1366*691, potom zmenším na 1024*512 a přemenuju na textura****, kde * znamená číslo, řada samozřejmě začíná od 0001 a v tomto případě končí 1000. Takto mám v jedné složce 1000 textur pro moji desku a začíná práce, která je nejhorší na všem. Vytvořím si 1000 složek s názvem "kuid 276690 1xxxx", tady začneme dejme tomu u 10001 a skončíme i 11000, configy a všechno musím manuálně přepisovat, pak do složek natahám textury a začíná zase zdlouhavý přepisování z názvu textura****.tga na textura.tga, tímto vše končí, zapnu SSP a všechny složky do něj natáhnu a jen čekám, až se nahrají, pak jen vyskládat ve hře... je to pakárna, ale na lepší způsob sem zatím nepřišel, mám i pár zlepšováků, hlavně na dávkový přepisování configů, ale i tak je to na den i dva třeba, když to děláš od začátku postupu

Offline

#21 2014-01-10 20:41:41

mikyjack
Host
avatar

Re: Tvorba map

Aha, tak to se s tím zas až tak moc nepatlám, čekal jsem, že to lze dělat jednodušeji. Čekal jsem, že existuje způsob, jak k nově klonované šabloně přiřadit texturu s jiným názvem. Nicméně to automatické ořezávání má určitě hodně do sebe, když já to dělám postaru a v Malování honím myší na monitoru každý pixel;-).

Offline

#22 2014-01-11 00:22:10

Glocky
Host
avatar

Re: Tvorba map

právě to honění myšky mě nebavilo a tak sem si udělal vlastní šablony s jiným rozměrem, pro který jen oříznu screen z mapy.cz o horní lištu a mám hotovo, kdybych měl vyřezávat 512*512, tak mě asi odvezou big_smile

Offline

#23 2014-01-18 11:31:34

lesanek
Host
avatar

Re: Tvorba map

Mimochodem jak řešíte přemisťování objektů nad fotomapou? Mě se vždycky přesune ta mapa a ne objekt ..:(


vlaky-lesan.webnode.cz

Offline

#24 2014-01-18 12:50:33

Re: Tvorba map

Od TS10 se dají použít vrstvy wink

Offline

#25 2014-01-18 16:47:08

lesanek
Host
avatar

Re: Tvorba map

A ty se používají prosím jak?

Edit_už jsem zjistil, díky.

Upravil lesanek (2014-01-18 16:58:49)


vlaky-lesan.webnode.cz

Offline

,
[Bot] ClaudeBot

Zápatí

Technologie FluxBB | CZ a SK

[ Generated in 0.027 seconds, 10 queries executed - Využití paměti: (Peak: ) ]